Meet Esther!
We praten vandaag met Esther van Amsterdam, die afgelopen 1 juli is begonnen in de rol van Sales Manager bij Great Impact.
Esther, kun je ons iets vertellen over je achtergrond en je ervaring in de evenementen industrie?
Esther van Amsterdam: Zeker! Ik heb Facility Management gestudeerd aan De Haagse Hogeschool. Vanuit die studie heb ik toen een afstudeeropdracht gedaan bij een projectmanager bij Joop van den Ende theaterproducties. Mijn werkplek was op dat moment het Beatrix Theater, waar ik ook in contact kwam met de evenementenafdeling. Toen ik klaar was met mijn studie, werd ik benaderd om op die afdeling te komen werken als junior accountmanager. In die rol heb ik verschillende evenementen mogen organiseren; ik begon met kleine vergaderingen en heb uiteindelijk ook grote aandeelhoudersvergaderingen, modeshows, televisieshows, congressen en exclusieve evenementen rondom theatershows mogen doen. Dit vond ik erg leuk, maar het relatiebeheer en ook het op zoek gaan naar nieuwe opdrachtgevers trok mij ook. Binnen Stage Entertainment heb ik 17 jaar lang verschillende functies mogen bekleden, maar altijd wel B2B gericht en steeds meer de saleskant op.
Wat vind je het leukste aan sales?
Esther van Amsterdam: In deze branche is het contact met de diverse doelgroep wat ik erg leuk vind. De ene keer is het een directeur van een bedrijf die iets wil organiseren voor personeel en de andere keer een marketeer die een product wil lanceren en daarbij expertise nodig heeft. Soms heb je ook iemand aan de telefoon met een probleem binnen het bedrijf, die nog niet eens aan een event denkt, maar al pratend kom je erachter dat een event wel een oplossing kan bieden. Bijvoorbeeld een geweldig personeelsevent dat de loyaliteit van medewerkers vergroot. Dat meedenken of ideeën aandragen vind ik het leukst. Uiteraard krijg ik de meeste energie van een gesprek waaruit blijkt dat wij iets kunnen betekenen voor een opdrachtgever en een evenement mogen organiseren. Maar ik krijg ook al energie van een telefoontje van een opdrachtgever die alleen even om een tip vraagt. Dat is de relatie die je met een opdrachtgever kunt opbouwen, in de hoop dat ze in de toekomst weer aan jou denken. En zonder te slijmen, opdrachtgevers in deze branche zijn vaak gewoon erg leuk en voelen soms als collega’s.
En nu ben je per 1 juli jl. begonnen bij Great Impact. Hoe bevalt dat tot nu toe?
Ja, heel goed. De eerste gesprekken met Martijn en Joost voelden gelijk al heel goed. Hun ideeën, werkwijze en ambities passen erg goed bij mij, en in de auto terug na ons eerste gesprek had ik al allerlei ideeën. Het leuke van zo’n nieuw bedrijf is dat je zelf ook de vrijheid krijgt om die ideeën uit te werken. Ik heb al veel leuke bedrijven gesproken en kijk enorm uit naar de toekomstige samenwerkingen.
Naast je baan bij Great Impact; Wat doe je in je vrije tijd?
Esther van Amsterdam: Ik heb een gezin met drie kinderen; een erg leuke en drukke fase met crèche, basisschool, hockey, dansen en veel thuis spelen met vriendjes en vriendinnetjes, wat zorgt voor een druk en gezellig huishouden. Mijn vriend werkt ook in de sales, wel in een hele andere branche, maar leuk om thuis over werk te kunnen brainstormen. Daarnaast sport ik graag, zoals boksen en ik houd van sociale activiteiten met vrienden en familie.
Wat hoop je te bereiken bij Great Impact?
Esther van Amsterdam: Naamsbekendheid creëren en zoveel mogelijk bedrijven kennis laten maken met de magie van ons team. We hebben allemaal een mooi portfolio en waardevolle contacten, en mijn doel is om deze om te zetten naar Great Impact-fans!